Men de ca: 750 miljoner som bandet lägger ut på turnén är ändå en brokdel av vad bandets turné drar in.
Man räknar med ca: 2,9 miljarder på förra turnén 2005-2006 och den siffran lär inte räcka långt denna gång – då ska man komma ihåg att det är utan sponsorintäkter och merch försäljning etc.
The Claw kallas scenbygget ( som det snart kommer upp lite mer bilder på från Gbg ) och det är spektakulärt bara det.
Bandet har sålt ut de båda Ullevikvällarna på 55 000 personer / kväll.
På vissa ställen har man t.o.m utökat kapaciteten med upp till 20% p.g.a scenen står i mitten av stadion.
– Scenproduktionen gör det möjligt att på många arenor öka kapaciteten, men det gäller främst de arenor som har höga läktare på platsen som vanligen står bakom scenen. På Ullevi förändrar det inte så mycket eftersom läktarna på den platsen är ganska låga, säger Carolina Setterwall, pressansvarig på arrangören Live Nation.
Källa:
GP